This Disappears When Logged In

ID needed...well not really...are you up for it?

Discussion in 'Field Herping' started by caudalis_sa, Jul 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caudalis_sa

    caudalis_sa Elite Member

    I thought i'll put this snake up for ID...i know what it is but do you??? Just a fun little quiz to get your brains going..haha

    sorry i have no good pics but i released him soon after i found him...

    ok some clues: It is a snake:D

    i will give more clues if needed...lets see

    [​IMG]
     
  2. aiden_punx

    aiden_punx Elite Member

    no idea cute though is it a hot?
     
  3. kenman1963

    kenman1963 Moderator

    I'll take a guess and say a common egg eating snake ? (Dasybeltis scabra scabra)
     
  4. caudalis_sa

    caudalis_sa Elite Member

    maybe it is...good guess tho! I will let the cat outta the bag after a few more guesses...:)
     
  5. aiden_punx

    aiden_punx Elite Member

    you should let the cat out now i think thats animal cruelty.
     
  6. SpindleHead

    SpindleHead Elite Member

    AHA HAHAHAHAHAHA!

    Got no idea about the snake though...sorry
     
  7. T-rex

    T-rex Elite Member

    It is a bullsnake ??
     
  8. MoogleBass

    MoogleBass Kittes are so nice! Premium Member

    I know I know!







    A SNAKE!
     
  9. Moshpitrockchick

    Moshpitrockchick Subscribed User Premium Member

    Hmmm...I have no idea...where the heck is Matt? He likes playing "name that snake"
     
  10. joeking

    joeking Elite Member

    a pretty snake? I win I win! More clues
     
  11. Brittone05

    Brittone05 Elite Member

    I am sooooo bad at snakes lol - is it a pine snake????
    (please don't laugh - IDing is not really my thing lol)
     
  12. caudalis_sa

    caudalis_sa Elite Member

    ok....um i found it near my house. (that is quite a big clue cause i live in south africa!) Pine snakes and bull snakes are found in North America.

    It is a hot...and it is hinged front fanged(that is basically giving away the phylum(family))

    one more give away...lets think..mmmm

    ok this could help you or totally throw you off..haha
    it lays eggs!
     
  13. Ssativa

    Ssativa Subscribed User Premium Member

    Is it a Pit viper?
     
  14. furryscaly

    furryscaly Elite Member

    I'd say it's a night adder (Causus sp.), but what species? I'd then say it's most likely either Causus defilippii (snouted night adder) or Causus rhombeatus (common night adder), due to the location. Then I'd say, judging by the pinkish brown color, it might be Causus defilippii, although I can't really tell how "snouted" this potential snouted night adder is, so maybe it's the C. rhombeatus after all. Range maps, photos, and good descriptions are hard to come by though, so I could be wrong, but if I am, I think I'm at least close. How'd I do?

    P.S. that was pure evil of you to include only one photo shot from above. Evil I say! ;)
     
  15. caudalis_sa

    caudalis_sa Elite Member

    would be too easy then...i will let the true answer come out after a few more good guesses.... lets say 5!
     
  16. furryscaly

    furryscaly Elite Member

    I reiterate myself. Evil! :p
     
  17. Ssativa

    Ssativa Subscribed User Premium Member

    Okay. I'll go with Rhombic Night Adder; Causus rhombeatus.
     
  18. Miss_Unique

    Miss_Unique Elite Member

    It's colour looks kinda like a rattlesnake? Lol Oh well..
     
  19. grim

    grim Elite Member

    i need a pic of the side of the head... im not really sure what that is...
     
  20. caudalis_sa

    caudalis_sa Elite Member

    ahhh...i give the award to furryscaley.

    C. rhombeatus it is...Ssativa had it properly but would never have guessed it without mats answer. Well done!!

    next time i will make it harder....hehe
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page